Eddigi somogybabodi látogatásaink során szembe tűnt a Suzuki Samurai-ok népszerűsége. Nem túlzás, hogy a résztvevő autók több mint felét ezek teszik ki. Lássuk, miért örvendenek ekkora népszerűségnek ezek a kis járgányok, mind hazánkban, mind a világban. Minden olvasónk rögtön rávágná, hogy azért mert: OLCSÓ. Persze olcsó a kínai piacos fúrógép is, de ez azzal szemben teljesen használható, és jó annak, aki kis pénzből akarja jól érezni magát (tehát nekünk). A Samurai-ok származását elég régtől eredeztetik. A koncepciót a Hope Motor Company-től vásárolták 1968-ban*, melyet továbbfejlesztettek. Ekkor még 359cm3-es kétütemű motor szolgáltatta az energiát.
Töretlen fejlődése során a motor és annak teljesítménye növekedésnek indult, a léghűtés helyett jött a vízhűtés, a lehetőségekhez képest a karosszéria is szépülésnek indult. Több évig tartó fejlesztések után született meg a 797 cm3-es négy hengeres már négy ütemű motor, mely 41 lóerőt teljesített. Az LJ sorozat utolsó tagja az LJ 80-as uj hajtásláncot kapott, 10 cm-rel szélesített nyomtávot és a lengés csillapítok is jobb elhelyezést kaptak, amik hozzájárultak a kényelmesebb utazáshoz. A Suzuki 1982-ben mutatta be az SJ 410-et, mely számkombinációban a 4-es a négykerékhajtás a 10 pedig az 1 literes motort jelenti. A felhasznált motor az előbbiekben említett aggregát felújított változata. Ezen szériát is rengetek változatban forgalmazták, létezett belőle: pickup, kabrió, zárt dobozos, két különböző tengelytávolsággal.
Majd végre jött a nagyobb motoros változat 1984-ben: az SJ 413. 1324 köbcentis, 64 lóerős motorral és ötsebességes váltóval. Ez nagyon kelendő autó volt az Egyesült Államokban, melyet kicsit átalakítottak, hogy még jobban feküdjön az amcsi kölköknek. (A Samurai utóda később a Jimmy lett)
Érdekesen mutathatott egy 1.3 as autócska a V6-os és V8-as motorú autók hazájában, addig valószínűleg csak a fűnyírójukban láttak ilyen kis motorokat. Az amerikai ujságírók megfektették szegényt a híres-hírhedt jávorszarvas-teszten (A Merci is első körben bebukta), amiből hosszú évek pereskedése lett, a nagy negatív kritika miatt.
Az itt használt motor későbbiekben Magyarország egyik legismertebb motorja lett a "Mi autónk"-ban. Sokan leszólják a Swifteket hogy fapados, nem biztonságos, de valljuk be mindenki több lerobbant VW-t Mercedest vagy Peugeot-t (például) látott az utak mentén vesztegelve, mint Suzukit, ha egyáltalán látott már valaki kettőnél többet (benzinfogyás nem számít).
A Használtautó portálon böngészve 150- 200 ezer Ft-tol találhatunk Samuraiokat, persze papír nélkül. Ezek 99%-ban forgalmazók, bontósok hirdetései akik folyamatosan változó több darabos készletet kínálnak. Ezek nagyrészt osztrák importból származnak, lehet a sógorok kiteszik a Samuraiokat a fűnyíró mellé amikre szintén elég nagy iparág épült az országhatárhoz közel. Felvetődik a kérdés nem lenne- e érdemes nekünk is körülnézni, ha nem is ingyen de fele áron behozni egyet. /Persze tudni kéne hol kell keresni, aki tud tippet szóljon, eredményes esetben bon-bon jár neki:)/ Az ötletet pár éve ettől a cikktől kaptuk.
(folyt. köv)
*forrás http: //suzuki4x4.hu/
Töretlen fejlődése során a motor és annak teljesítménye növekedésnek indult, a léghűtés helyett jött a vízhűtés, a lehetőségekhez képest a karosszéria is szépülésnek indult. Több évig tartó fejlesztések után született meg a 797 cm3-es négy hengeres már négy ütemű motor, mely 41 lóerőt teljesített. Az LJ sorozat utolsó tagja az LJ 80-as uj hajtásláncot kapott, 10 cm-rel szélesített nyomtávot és a lengés csillapítok is jobb elhelyezést kaptak, amik hozzájárultak a kényelmesebb utazáshoz. A Suzuki 1982-ben mutatta be az SJ 410-et, mely számkombinációban a 4-es a négykerékhajtás a 10 pedig az 1 literes motort jelenti. A felhasznált motor az előbbiekben említett aggregát felújított változata. Ezen szériát is rengetek változatban forgalmazták, létezett belőle: pickup, kabrió, zárt dobozos, két különböző tengelytávolsággal.
Majd végre jött a nagyobb motoros változat 1984-ben: az SJ 413. 1324 köbcentis, 64 lóerős motorral és ötsebességes váltóval. Ez nagyon kelendő autó volt az Egyesült Államokban, melyet kicsit átalakítottak, hogy még jobban feküdjön az amcsi kölköknek. (A Samurai utóda később a Jimmy lett)
Érdekesen mutathatott egy 1.3 as autócska a V6-os és V8-as motorú autók hazájában, addig valószínűleg csak a fűnyírójukban láttak ilyen kis motorokat. Az amerikai ujságírók megfektették szegényt a híres-hírhedt jávorszarvas-teszten (A Merci is első körben bebukta), amiből hosszú évek pereskedése lett, a nagy negatív kritika miatt.
Az itt használt motor későbbiekben Magyarország egyik legismertebb motorja lett a "Mi autónk"-ban. Sokan leszólják a Swifteket hogy fapados, nem biztonságos, de valljuk be mindenki több lerobbant VW-t Mercedest vagy Peugeot-t (például) látott az utak mentén vesztegelve, mint Suzukit, ha egyáltalán látott már valaki kettőnél többet (benzinfogyás nem számít).
A Használtautó portálon böngészve 150- 200 ezer Ft-tol találhatunk Samuraiokat, persze papír nélkül. Ezek 99%-ban forgalmazók, bontósok hirdetései akik folyamatosan változó több darabos készletet kínálnak. Ezek nagyrészt osztrák importból származnak, lehet a sógorok kiteszik a Samuraiokat a fűnyíró mellé amikre szintén elég nagy iparág épült az országhatárhoz közel. Felvetődik a kérdés nem lenne- e érdemes nekünk is körülnézni, ha nem is ingyen de fele áron behozni egyet. /Persze tudni kéne hol kell keresni, aki tud tippet szóljon, eredményes esetben bon-bon jár neki:)/ Az ötletet pár éve ettől a cikktől kaptuk.
(folyt. köv)
*forrás http: //suzuki4x4.hu/
Vdequadna_mo2001 Travis Booth Download
VálaszTörléssighsotofor