Idén a fesztiválon láttunk két furcsa UFO-szerű gépet a sok ismert terepjáró között. Retrós kinézetük ellenére nagyon is újnak és drágának tűntek, amiket azért még nem visz be a tulaj a dagonyába, max a siratófalra két sivatagi expedíció között. Közelebbről szemügyre véve láttuk hogy valamilyen Toyotákról van szó. Na ennek utána kell nézni. A magyar toyota oldalon nem is találni meg, gondolom nem árulják (ahogy 4runnert sem). Az amerikai oldalon már rábukkanni:
Alapáron odakinn $24500 (~5 000 000Ft), ennyi pénzért kapunk egy 4x4-es 4literes V6-os gépet 239 lóval és kézi váltóval, 25ezerért automatával (Van belőle a városi betyároknak 2WD változat is, csak automatával) A retro külső nem véletlen, a kocsi az '50-es '60-as évek LandCruisereire hajaz (és kicsit a Hummerekre), amúgy a 4runner alapjaira épül. Mint rendes terepjáró ez is alvázas.
Jellemzői:Alapáron odakinn $24500 (~5 000 000Ft), ennyi pénzért kapunk egy 4x4-es 4literes V6-os gépet 239 lóval és kézi váltóval, 25ezerért automatával (Van belőle a városi betyároknak 2WD változat is, csak automatával) A retro külső nem véletlen, a kocsi az '50-es '60-as évek LandCruisereire hajaz (és kicsit a Hummerekre), amúgy a 4runner alapjaira épül. Mint rendes terepjáró ez is alvázas.
Motor:
4.0-liter DOHC 24-valve SFI VVT-i V6; 239 hp @ 5200 rpm; 278 lb.-ft. @ 3700 rpm
Manuál váltóval állandó (full time), automatával kapcsolható (part time) összkerékhajtás jár
Első felfüggesztés:
Kétlengőkaros független felfüggesztés csavarrugókkal
Hátsó felfüggesztés:
4 rudas merev tengely csavarrugókkal
Fékek:
Elől 4 hátul 2 dugattyús hűtött tárcsák ABS-szel, elektronikus fékerő elosztóval (EBD), fékaszisztenssel
Egyéb valahánybetűs elektronika:
Vehicle Stability Control (VSC), Traction Control (TRAC), Active Traction Control (A-TRAC)
Kerekek gyárilag:
P265/70R17
Első/Hátsó terepszög: 34/30 fok
Szabad magasság: 23cm
Gázlómélység: 66cm
Opcióként az automatához rendelhető hátsó differenciálzár
Toyotáéktól összevásárolható még egy csomó csilivili cucc a géphez (gallytörő, tetőlámpa, tetőrács, ilyen-olyan védőlemezek) de aki komolyabban akarja használni a terepjáróját úgysem innen építkezik.
A kocsi amúgy elég jól néz ki, simán el tudom képzelni egy sivatagi, vagy őserdei túrán akár sárban akár homokban. Lehet, hogy a távoli jövőben ilyenből építjük a versenyautónkat a Dakarra. YouTube-on mint szinte mindenről erről is találni videókat (jobbakat roszabbakat), talán sikerült pár látványosabbat kiválasztani, amely valamelyest demonstrálja is az autó képességeit:
A kocsi amúgy elég jól néz ki, simán el tudom képzelni egy sivatagi, vagy őserdei túrán akár sárban akár homokban. Lehet, hogy a távoli jövőben ilyenből építjük a versenyautónkat a Dakarra. YouTube-on mint szinte mindenről erről is találni videókat (jobbakat roszabbakat), talán sikerült pár látványosabbat kiválasztani, amely valamelyest demonstrálja is az autó képességeit:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése